- Vysoké náklady - Vývoj nových technologií a systémů pro snížení emisí povede k vysokým nákladům pro výrobce vozidel, což může znamenat vyšší ceny pro zákazníky.
Historicky byly náklady na zavedení nových norem často přeneseny na kupující, což může vést ke zdražení levnějších automobilů a může to ovlivnit i dostupnost některých modelů na trhu. Nejlevnější osobní auta mohou zdražit až o polovinu a stanou se tak neprodejnými. Hrozí i to, že se přestanou vyrábět. O práci by tak mohly přijít desetitisíce lidí…
- Možný pokles výkonu - Některé nové systémy mohou mít negativní dopad na výkon vozidel, jako například vodíkové palivové články, které stále prochází vývojem.
Zatím se jedná pouze o návrh Evropské komise, který ještě musí projít potřebným schvalovacím procesem, který zahrnuje získání souhlasu všech členských zemí a také schválení ze strany Evropského parlamentu. Kritici tohoto návrhu však vyjadřují obavy, že kvůli potřebným připomínkám a diskusím by mohl tento proces trvat déle a samotná Euro norma 7 by mohla být schválena až v průběhu roku 2024.
Již nyní se objevují pochybnosti ohledně reálného dopadu na životní prostředí. Navíc momentálně neexistuje spolehlivá a dostupná technologie umožňující přesné měření emisí z brzd a také chybí palubní monitorovací systém schopný provádět reálný časový monitoring emisí vozidla.